Als je een kerstborrel moet organiseren voor je bedrijf, dan is dat niet zomaar gebeurd. Het moet natuurlijk wel een succes worden. Zo laat je een goede indruk achter op je collega’s. Om de borrel goed te laten verlopen, is het belangrijk om op tijd te beginnen met organiseren. Hier wat enkele tips om de perfecte kerstborrel te plannen.
Het plannen
Iedereen heeft een drukke agenda. Daarom moet je zorgen dat je de borrel ruim maar dan ook echt ruim van tevoren gaat plannen. Om een datum te kiezen kan je gebruik maken van een datumprikker. Ook kan ervoor worden gekozen om de kerstborrel tijdens werktijd de houden. Zorg wel dat je RSVP erbij zet, zo antwoorden mensen sneller en kan je beginnen met de organisatie van de rest van de borrel.
De locatie en aankleding
Daarnaast moet je de locatie kiezen en vervolgens aankleden. Je kan ervoor kiezen om de borrel op kantoor te houden. Alleen niemand wilt de werksfeer tijdens een gezellige kerstborrel. Daarom moet je zorgen dat je de borrel niet in de werkruimte houdt. De meeste bedrijven hebben wel een extra ruimte, daar kan het wel gehouden worden. Mocht je dat niet hebben of gewoon geen zin hebben in de zooi, dan kan je kiezen voor een evenementenlocatie in de buurt. Als de locatie eenmaal gekozen, dan kun je beginnen met de aankleding. Voor de aankleding moet je niet te moeilijk denken. Je moet de ruimte gewoon aankleden met kerstspullen. Daarbij kunnen kerstbomen niet ontbreken!
Het entertainment
Het is natuurlijk niet compleet zonder enig entertainment. Je kan ervoor kiezen om een kerstkoor in te huren, maar dat brengt niet veel sfeer met zich mee. Je moet iets kiezen wat heel de avond bezig is. Een leuk idee is om een Kerst DJ te huren, die houdt de sfeer er de hele avond in. Zo is er de hele avond gezelligheid.
Het eten en drinken
Natuurlijk moet er ook gegeten en gedronken worden. Bij een kleinschalig bedrijf kan je ervoor kiezen om het zelf te regelen. Heb je daar geen zin in of heb je een groot bedrijf. Dan kan je een cateraar inhuren. Cateraars hebben vaak vaste prijzen, zo kom je niet voor verrassingen te staan. En heb je een geslaagde kerstborrel.